Bart Wiekart

Met een rijke geschiedenis van betrokkenheid bij Waddinxveen en een schat aan ervaring in de gemeentepolitiek, is Bart Wiekart een gewaardeerd lid van de gemeenteraad. Sinds 2009 noemt hij Waddinxveen zijn thuis, en zijn toewijding aan onze stad blijkt uit zijn indrukwekkende staat van dienst.

Bart begon zijn politieke reis op de lijst tijdens de verkiezingen van 2010 en heeft sindsdien 12 jaar waardevolle ervaring opgedaan als commissielid voordat hij in 2022 raadslid werd. Zijn achtergrond is er een van diepgaande kennis en betrokkenheid. Hij studeerde geschiedenis in Utrecht en heeft zijn kennis en vaardigheden ingezet als persoonlijk medewerker van VVD Tweede-Kamerlid Ruud Luchtenveld en als beleidsmedewerker voor diverse culturele instellingen in Utrecht en Roermond.

Buiten de politiek is Bart al jarenlang een actief bestuurslid en archivaris bij het Historisch Genootschap Waddinxveen, waar hij de rijke geschiedenis van onze stad koestert. Hij heeft ook dienst gedaan in de Erfgoedcommissie en fungeert als archivaris voor de St. Jan de Doperparochie. Zijn passie voor geschiedenis en cultuur blijkt uit zijn betrokkenheid bij deze organisaties.

Als raadslid heeft Bart meerdere verantwoordelijkheden op zich genomen, waaronder de rol van woordvoerder op het gebied van arbeidsparticipatie, schuldhulpverlening en de WMO, cultuur, inwonerparticipatie en economie. Hij zet zich in om ervoor te zorgen dat de inwoners van Waddinxveen de mogelijkheid hebben om actief deel te nemen aan zaken die zij belangrijk vinden. Bart gelooft in een gemeenschap waar iedereen een stem heeft en waarin inwoners kunnen bijdragen aan de toekomst van onze stad.

Bart Wiekart is een inspirerend en toegewijd lid van de gemeenteraad van Waddinxveen, wiens ervaring, passie voor geschiedenis en inzet voor participatie onze stad verrijken.