Gestegen bouwkosten frustreren scouting

De bouw van een nieuw houten clubhuis voor waterscouting Klimop in de Waddinxveense nieuwbouwwijk Park Triangel is onzeker. Dat bevestigen b en w in antwoord op schriftelijke vragen van VVD-raadslid Ellen van Helden (foto). Over de ontstane situatie en mogelijk nieuwe opties voert de gemeente overleg met scouting.

Mocht de nieuwbouw niet doorgaan dan zal ook Quadrant Kindercentra op zoek moeten naar een andere oplossing voor twintig tot dertig plekken voor buitenschoolse opvang. Vooral de gestegen bouwkosten zijn er de oorzaak van dat een nieuw clubhuis niet binnen het beschikbare budget gerealiseerd kan worden.

Ondanks een bijdrage van 50.000 euro van de gemeente en een verhoogde bankgarantie zijn de financiƫle touwtjes niet meer aan elkaar te knopen, aldus scoutingvoorzitter Sebastiaan van Doorn. Zelf heeft Klimop al bijna een ton bij elkaar voor de dure klus opgehaald met allerlei acties. Vanwege de onzekerheid over de nieuwbouwplannen heeft de gemeente de halve ton subsidie nog niet aan Klimop overgemaakt.

Voor de vragen die door Ellen van Helden zijn gesteld; https://waddinxveen.raadsinformatie.nl/document/7667642/1/Antwoorden_Artikel_32_VVD_vragen_mbt_Scouting_de_klimopgroep