VVD en D66: reserveer nu al geld voor nieuw zwembad

Waddinxveen – Een deel van de gemeenteraad vindt dat het college op de korte termijn geld moet reserveren voor het nieuwe zwembad, dat mogelijk gebouwd gaat worden.

VVD en D66 werden ‘getriggerd’ door het afschaffen van de bedrijfsreserve van Gouwebad De Sniep. Het zwembad moet of gerenoveerd worden of er komt nieuwbouw en daarom is die reserve in de toekomst niet meer nodig.

Het idee van D66 en VVD was het geld, dat jaarlijks naar de reservepot gaat, nu te storten in een potje voor de bouw van het nieuwe zwembad. “Een prima idee”, vond wethouder Martijn Kortleven. “Maar we kunnen als college geen geld reserveren waarover de gemeenteraad nog een besluit moet nemen.”

De gemeenteraad neemt dit jaar nog een besluit over een eventueel nieuw zwembad. De politiek neigt naar een nieuw bad. “Ik heb begrepen uit de wandelgangen dat er een positief voorstel komt”, zei Sylvia Vink, fractievoorzitter van WeWa. In dat voorstel zullen diverse scenario’s worden beschreven. Vrijwel alle fracties vinden dat Waddinxveen een nieuw zwembad moet krijgen.