VVD Coalitieakkoord

De PCW, het CDA en de VVD presenteren op 20 juni 2022 hun coalitieakkoord met de titel ‘Groeien aan de Gouwe’. De coalitie kiest ervoor verantwoordelijkheid te nemen om de groei van Waddinxveen in goede banen te leiden. De gemeente Waddinxveen groeit de komende jaren tot een gemeente van rond de 40.000 inwoners. Dit brengt grote opgaven met zich mee. In het coalitieakkoord ‘Groeien aan de Gouwe’ staan op hoofdlijnen de thema’s die de partijen in dat kader belangrijk vinden voor de komende bestuursperiode. De aandacht gaat daarbij vooral uit naar de thema’s duurzaamheid, sociaal domein, wonen en financiën.

“Met dit akkoord nemen we verantwoordelijkheid waar dat nodig is en bieden we vrijheid waar dat kan.” aldus Andrea van der Ploeg, fractievoorzitter van de VVD. “We willen verantwoord groeien, daarom investeren we in Waddinxveen. Daarbij letten we op de woonlasten. We vinden het belangrijk dat Waddinxveen, nu in en de toekomst, financieel gezond blijft.”